Агнешка Холанд е една от най-известните полски кинорежисьори и сценаристи. Тя завършва образованието си в лицея „Стефан Батори” във Варшава и след това учи кино в Академията за изкуства в Прага (FAMU). „Гледах първите филми на Милош Форман, Иван Пасер и Вера Хитилова - те бяха изключително интересни за мен и не приличаха на нищо, което е било правено в Полша по това време”. По време на Пражката пролет 1968 година Агнешка Холанд е арестувана, тъй като подкрепя дисидентското движение. Тя се дипломира през 1971 година и започва работа като асистент-режисьор на Анджей Вайда и Кшищоф Зануси. От средата на 70-те години на ХХ век снима собствени игрални, документални и рекламни филми. През декември 1981 година Холанд емигрира във Франция. Нейните режисьорски творби се приемат с овации от публиката и специалистите на най-престижните международни филмови форуми – награда на ФИПРЕССИ за „Провинциални актьори” (алегория на съвременната политическа обстановка в Полша) през 1978 в Кан, номинация за „Златна мечка” за „Треска. Историята на един снаряд” през 1981 в Берлин, номинация за „Златен лъв” за „Джули си отива у дома” през 2002 във Венеция. „Горчива реколта” е номиниран за „Оскар” за най-добър чуждоезичен филм 1986, а „Партитурите на Бетовен” с Ед Харис е обявен за най-добър филм в Сан Себастиан през 2006 година. Агнешка Холанд е номинирана за „Оскар” за сценария си на „Европа, Европа” (1990), както и за „Златен глобус” за най-добър чуждоезичен филм „В мрака” (2012) – „сериозен, епичен филм, далеч от обичайните развлечения”, според „The Wall Street Journal”.
През 2010 г. полската режисьорка е номинирана за наградите „Еми“ за първия епизод на сериала на HBO „Treme“. През 2011 г. снима епизоди от сериала на AMC „The Killing“. През 2013 г. отново HBO я кани за мини сериала „Burning Bush“, а следващата година снима „Rosmary's Baby“ за NBC.
„За мен телевизията е само среда, - казва Агнешка Холанд. - Тя не се различава коренно от киното, въпреки че има различни стилистични възможности и ограничения, което също е нещо ново. Прави ми впечатление, че в Щатите добре направени телевизионни шоу програми предизвикват по-голям интерес от киното. Провокирана от предизвикатествата на HBO, Showtime, AMC, е съвсем естествено да искам да работя по техни проекти. Но аз съм много особена. Правя само един или два епизода на година, защото това ми носи някаква енергия.”
От 2014 година Агнешка Холанд е председател на борда на Европейската филмова академия. Присъствието на именитата режисьорка се осъществява в партньорство с ЕФА и Полския културен институт в София.
Агнешка Холанд беше удостоена с Наградата на София за цялостен принос в световното киноизкуство през 2017 година.