Девет месеца след световната си премиера в Кан филмът има в актива си повече от 45 награди и още над 70 номинации
Режисьорът Шон Бейкър, познат като автор на различни независими филмови проекти, между които уникалната нискобюджетна творба „Tangerine”, чиято премиера беше в Сънданс през 2015 година, е създал един „изпълнен с живот и искрена емоция филм, който може да ни научи на много неща”. Това е кратък цитат от множеството рецензии със заслужени удивителни, които се появиха в пресата непосредствено след премиерата на „Проектът „Флорида” („The Florida Project”) в „Петнайсетдневката на режисьорите” в Кан 2017.
Сценарият е дело на режисьора в съавторство с Крис Бъргок. Историята следва уникалната шестгодишна Муни и нейната „банда” приятелчета, чиято лятна ваканция е изпълнена с детски чудеса и приключения във време, когато възрастните наоколо преживяват доста житейски трудности.
Роден в Ню Джърси през 1971 година, Бейкър се дипломира в нюйоркския университет и дебютира през 2000 година с „Four Letter Words” като сценарист, режисьор и монтажист. Премиерата на втория му филм „Take Out” е в програмата на Сламданс 2004. „Prince of Broadway” (2008) се появява за пръв път пред публика на филмовия фестивал в Лос Анджелис, а световната премиера на четвъртия му филм „Starlet” (2012) е на фестивала SXSW и по-късно печели наградата Robert Altman Spirit Award. „Tangerine” (2015), продуциран от братя Дюплас, обира овациите на публиката в Сънданс, като авторът му там разкрива, че го е снимал изцяло на iPhone 5S с помощта на приложенията Moondog Labs и FiLMiC Pro и с асистенцията на Steadicam Smoothee Mounts. С 23 награди и 39 номинации, филмът се превръща в явление в света на независимото кино, гаранция за реализирането на следващи проекти.
„Проектът „Флорида” („The Florida Project”) започва като звънец за събуждане в летен лагер и е може би най-увлекателното филмово начало в тазгодишната програма на Кан... На фона на лавандуловите полета и пухкавите бели облаци на Флорида три деца крещят едно на друго, като кулминацията е пронизителният вик „Свежестта на бъдещето!”. Този лозунг може да е зает от реклама за дъвки или от някой от многото лъскави билбордове, осветени по пътя за Орландо... Точно в този момент това се оказва главозамайваща глътка свеж въздух и дава тон за настроението в брилянтния, изпълнен с дух и настроение и сърцераздирателен филм на Шон Бейкър.”
„New Your Magazine (Vulture)”, Емили Йошида